AZ EMAIL MARKETING ALAPJAIRÓL
VÁSÁRLÁS UTÁNI AUTOMATIZMUSOK
VÁSÁRLÁS KÖZELI AUTOMATIZMUSOK
ELŐMELEGÍTŐ AUTOMATIZMUSOK
LISTA KARBANTARTÁSI TIPPEK

Milyen szoftverrel dolgozz? (08:44)

Két szoftvernek is az affiliate partnerei vagyunk, tehát ha a mi linkünkön keresztül regisztrálsz be, akkor kapunk a fejlesztőktől egy kis jutalékot. Ha a két szoftver valamelyikét választod, akkor megköszönöm ha az alábbi linkeket használod regisztráció előtt.

https://boommarketing.hu/AC

https://boommarketing.hu/KLAVIYO

Milyen szoftverrel dolgozz?

Egy nagyon fontos kérdés, ami nagyban meghatározza majd az email marketinged hatékonyságát, hogy mégis milyen szoftvert érdemes használnod.

A megfelelő szoftver kiválasztásával nem csak a saját dolgodat könnyíted meg, de az eredményességet is befolyásolja majd. Komoly pénzeket bukhatsz, ha nem megfelelő szoftvert kezdesz el használni.

Na de akkor mi az ideális választás?

Ezt nem tudom egy az egyben meghatározni helyetted, mert nagyon sok tényező befolyásolja, de megmutatom, hogy mi mivel dolgozunk és milyen kritériumok alapján döntünk.

Több tucat email marketing szoftverrel dolgoztam már az elmúlt évek során, amik között voltak jók és, hát, kevésbé jók is. Sajnos nagyon sok a gagyi szoftver, amik legfeljebb hírlevélküldésre alkalmasak, de olyat is találtam, ami még arra sem volt jó, mert mindent spambe küldött.

Általános igazság az email marketing szoftverek – vagy ESP-k – körében, hogy minél nagyobb és komolyabb a fejlesztőcsapat, annál profibb technikai háttérrel rendelkezik az adott szoftver. A túl olcsó szoftver tehát mindig legyen gyanús, mert ott általában a szervereken is spórolnak, ha pedig alapból spambe mennek a leveleid, akkor egyszerűen értelmét veszti az egész.

Ha ecommerce vállalkozásokról van szó, akkor általában ugyanarra a pár szoftverre esik a választásunk. Ebben az oktatóanyagban a három leggyakrabban használtat fogom neked bemutatni, mert biztos vagyok benne, hogy ezek között megtalálod majd az ideálisat.

Ez a 3 szoftver az ActiveCampaign, a Klaviyo és a SalesAutopilot.

Az ActiveCampaign-t, vagy röviden csak AC-t már jó eséllyel ismered. A világ egyik legtöbbet használt email marketing szoftveréről van szó, ami itthon is nagyon népszerű, ráadásul bőven versenyképes az ára a hazai piachoz viszonyítva is.

Igaz, hogy nem kifejezetten webshopokhoz lett fejlesztve, de az elmúlt 1 év alatt nagyon sok okos funkciót pakoltak bele, ami miatt már elsőszámú választás lett webáruházaknál is.

A másik a Klaviyo, amit valószínűleg még nem ismersz. Nemzetközi szinten viszonylag ismert és főleg Shopify-os körökben szokták használni.

Ez egy nagyon okos kis szoftver, amit kifejezetten webshopok számára fejlesztettek és más célra nem is igazán használható. 

A harmadik szoftver pedig a Salesautopilot, amit biztosan ismersz. Mivel kifejezetten a hazai piacra lett fejlesztve, ezért viszonylag könnyen integrálható a magyar webáruház motorokkal is, és pontosan ez a legnagyobb előnye.

Míg az AC-t és a Klaviyot csak egyedi fejlesztéssel lehet összekötni mondjuk egy Shoprenter vagy egy UNAS webáruházzal, addig a SAPI alapból tudja ezt.

Ha tehát ennél a három szoftvernél maradsz, akkor nem igazán tudsz mellényúlni, de azért megmutatom hogy mi mit vizsgálunk a választás során.

A legfőbb kritérium az lesz, hogy milyen motoron fut a webshopod.

Ha WordPress Woocommerce párost használsz, akkor valószínűleg az AC vagy a Klaviyo lesz számodra a legjobb választás, ha viszont valamelyik magyar “dobozolt” szoftverrel dolgozol, akkor jobban jársz majd a SAPI-val.

Ezután azt kell megvizsgálnod, hogy hogy hány termék van a webshopodban és milyen jellegűek ezek a termékek.

Ha több száz termékes a webáruházad, akkor a Klaviyo egy kényelmes megoldás lehet, mert nagyon pontosan látod majd a megtérülést az egyes folyamataidon. Minél több terméked van, annál jobban ki tudod majd használni a Klaviyo szegmentációs lehetőségeit.

Ha csak pár tucat termékről beszélünk, akkor viszont szuper alternatíva lehet az ActiveCampaign is. Persze nem csak a termékek mennyisége számít, hanem az is, hogy milyen jellegűek azok.

Ha egyszerűbb termékekről van szó, mint például az olcsóbb kütyük vagy a környezetbarát háztartási eszközök, akkor mindkét szoftver tökéletes választás lesz. Ha viszont olyan termékeid vannak, amiknek komolyabb funkcionalitása van, akkor valószínűleg jobban jársz majd az AC-vel.

Csináltam neked egy kis táblázatot, hogy jobban átlásd miről van szó. (videóban 03:57)

Itt a bal oldali skálán látod a termékek számát, ami alulról felfelé emelkedik, az alsó skálán pedig a termékek komplexitását, ami balról jobbra növekszik.

Magyarul, ha a döntési folyamat viszonylag rövid, mert egyszerűbb és olcsóbb termékekről van szó és csak pár tucat terméked van, akkor mindegy, hogy melyik szoftvert használod.

Ha egyszerűbb termékeid vannak, de több száz vagy akár több ezer, akkor jobban jársz majd a Klaviyoval a dinamikus integrálhatóság és az egyszerű szegmentálhatóság miatt.

Ha komplexebbek a termékeid de csak pár tucat van belőlük, akkor inkább az AC-t válaszd, mert sokkal profibban tudod majd így szegmentálni a folyamatokat. Ez több manuális munkát igényel majd kezdetben, de cserébe jobb eredményeket érhetsz el az automatizmusokkal.

Ha pedig sok terméked van amik elég komplexek, akkor megint nincs egyértelmű győztes.

Ez tehát a második döntési kritérium, de már biztosan feltűnt hogy itt csak 2 szoftverről beszéltem. Ennek az az oka, hogy ha a webshopmotorod engedi, akkor vagy az AC-t vagy a Klaviyot érdemes választani.

Sajnos viszont az a tapasztalat, hogy hazai piacon a gyenge láncszem az integrációk elérhetősége.

Az AC és a Klaviyo is rengeteg mindennel integrálható, de sajnos egyik szoftver sincs felkészülve a magyar piac sajátosságaira. Ha hazai fejlesztésű “dobozolt” webshopmotorral dolgozol, akkor a SAPI lesz számodra az egyetlen lehetőség attól függetlenül, hogy hány terméked van.

Fontos, hogy ez kifejezetten a dobozolt webshopokra vonatkozik, mint például az UNAS vagy a Shoprenter. Ha egyedi fejlesztésű webshopod van, akkor a fejlesztőd probléma nélkül tudja majd integrálni bármelyik szoftver a 3 közül.

Végül pedig az utolsó kritérium az ár lehet, amiben szerencsére nem lesz nagy eltérés a 3 szoftver között.

Ár-érték arányban szuper szoftverekről van szó, amit felesleges összehasonlítgatni olyanokkal, amik funkcionalitásban nem tudják azt, ami nekünk kell. Például a sokak által használt webgalambot vagy a mailchimpet egyszerűen el kell felejteni, mert ezek hírlevelezésen túl nem sok mindenre alkalmasak.

Az AC kis csomagja nagyon versenyképes áron van, de ahhoz, hogy integrálni tudd a webshopoddal már a Plus csomagra lesz szükséged. Nem ez lesz a legolcsóbb opció a 3 közül, de kétségkívül ez a legjobb. Ha emellett döntesz érdemes lehet az éves fizetést választani, mert elég sokat lehet így spórolni.

Egyébként mi is az AC Plus csomagját használjuk minden webshopunknál, úgyhogy bátran merem ajánlani.

A Klaviyo nagyon jó áron van, cserébe viszont egy olyan szoftvert kapsz, ami tényleg kizárólag ecommerce folyamatokhoz használható. Ez alatt azt értem, hogy szuperül működik webshopos automatizmusokhoz, de később lehet hogy kinövöd a rendszert, ha mondjuk elkezdesz komolyabban szegmentálni vagy elindítasz egy nagyker vonalat.

Mi például pontosan ezért váltottunk Klaviyoról AC-re, mert elég erősen beindult a nagyker hálózat kiépítése is, amit az AC CRM rendszerében tökéletesen le tudunk kezelni.

Szintén fontos, hogy a Klaviyo nem érhető el magyarul, ezért csak akkor válaszd, ha magabiztos az angol tudásod.

Végül pedig ott van a SAPI, ami természetesen tud magyarul, hiszen egy magyar csapat fejleszti. Itt viszont már legalább a 3. csomagot kell választanod, mert innentől kezdve elérhető a webshopos integráció, így igazából egy árban van az AC-vel.

Megmondom őszintén én a SAPI-ra csak egy backup megoldásként tekintek arra az esetre, ha nem tudod integrálni a webshopodba sem az AC-t, sem a Klaviyo-t. Ez nem jelenti azt, hogy rossz választás lenne, de ha nem kötnek a webshopmotor sajátosságai, akkor nem erre esne a választásom.

A megfelelő szoftver kiválasztása tehát nem egyszerű feladat és nem is szabad félvállról venni, mert alapjaiban véve határozza meg az elérhető eredményeket.

Ha nem szeretnél, vagy technikai akadályok miatt nem tudsz ezek közül választani akkor sincs baj, mert a kurzusban bemutatott folyamatok teljesen szoftverfüggetlenek. Ha viszont teheted, akkor ezek közül válassz, mert csak akkor fogsz tudni mindent 100%-osan megépíteni, ha van hozzáférésed ezekhez a funkciókhoz.

Mindhárom szoftverhez készítettem olyan leckéket, ahol az automatizmusokhoz tartozó technikai beállításokat mutatom meg, így bármelyiket is választod, nem leszel hátrányban.

Azt még tudnod kell, hogy mindhárom szoftvernek affiliate partnerei is vagyunk, tehát ha a mi linkünkön keresztül regisztrálsz be, akkor kapunk a fejlesztőktől egy kis jutalékot. Ha a 3 szoftver valamelyikét választod, akkor megköszönöm ha a videó alatti linket használod regisztráció előtt.

https://boommarketing.hu/AC

https://boommarketing.hu/KLAVIYO

https://boommarketing.hu/SAPI

Ezek alapján már te is el tudod dönteni, hogy melyik szoftver érdemes használnod. Ha nem most azonnal döntesz az sem gond, az első modult így is nyugodtan végignézheted. A második modultól kezdve viszont már fontos lesz tudnod, hogy melyik szoftverben tudsz majd dolgozni, így legkésőbb akkor meg kell hoznod a döntést.

Találkozunk a következő videóban, ahol a szükséges email sablonokról fogok beszélni.

Hasznos linkek a szoftverek beüzemeléséhez: