AZ EMAIL MARKETING ALAPJAIRÓL
VÁSÁRLÁS UTÁNI AUTOMATIZMUSOK
VÁSÁRLÁS KÖZELI AUTOMATIZMUSOK
ELŐMELEGÍTŐ AUTOMATIZMUSOK
LISTA KARBANTARTÁSI TIPPEK

A szükséges email sablonokról (04:57)

A szükséges email sablonok

Mielőtt még rátérnénk az automatizmusok megtervezésére beszéljünk egy kicsit arról, hogy milyen emailekkel fogunk majd dolgozni.

Mi általában kétféle sablonnal szoktunk dolgozni. Az egyik a klasszikus hírlevél sablon, ami egy szépen megszerkesztett levél. Ebben gyakran vannak képek és linkek, de sokszor teszünk bele termékeket is, amit dinamikusan illesztünk be a webshop által generált termékkatalógusból.

Ez azt jelenti, hogy ha valaki kosárba rak mondjuk 3 terméket, akkor neki automatikusan ugyanazok a termékek jelennek majd meg a levelekben is.

A másik levéltípus a személyes email, ami már sokkal egyszerűbbre van megszerkesztve. Ezekbe a levelekbe sosem teszünk képeket és termékeket, linkeket pedig csak mértékkel, legfeljebb 1-2-t levelenként.

Ezzel az a célunk, hogy a két sablon megfelelő időben történő cserélgetésével elérjük azt a hatást, mintha egyszer a cég, egyszer pedig a cég mögött álló személy küldene levelet. Ennek a kis trükknek köszönhetjük például azt, hogy a vásárlás utáni automatizmusból gyakran ki kell lőnünk egy-egy levelet, mert túl sok válasz érkezik rá.

Ez lesz tehát a 2 fő sablon, amivel dolgozunk, de ezeket még tovább lehet bontani.

TARTALOMALAPÚ KAPCSOLATÉPÍTŐ EMAIL

Az első és leggyakrabban használt levéltípus a tartalomalapú kapcsolatépítő email lesz.

Szerintem ez nem is igényel túl sok magyarázatot, hiszen annyi az egész, hogy a meglévő tartalmakat felhasználva terelgetjük az érdeklődőt a kijelölt úton. Ezek a tartalmak lehetnek videósak, szövegesek de akár egy hanganyag is, ez már teljesen tőled függ.

A lényeg, hogy hasznos és érdekes kontenttel tudj szolgálni a feliratkozóknak, így terelgetve őket előre a vásárlói útvonaladon.

Nálunk például tipikusan ilyen tartalomalapú kapcsolatépítő levél ez, amit az első vásárlás utáni sorozat részeként küldünk ki. Ebben az emailben nem próbálunk meg eladni és terelni sem akarjuk a vásárlót, egyszerűen csak edukáljuk a korábban megírt tartalmaink segítségével.

VÁSÁRLÓI VISSZAJELZÉS EMAIL

A következő típus a vásárlói visszajelzés email, ami szerintem az egyik legfontosabb, mégis nagyon ritkán találkozom vele.

Ennek a levéltípusnak egyszerűen annyi a feladata, hogy a jól ismert csordaszellem ösztönre hatunk vele és bebizonyítjuk, hogy rajtunk kívül más is szereti és használja a termékeinket.

Ezt kétféleképpen érheted el. Vagy a mennyiségre mész és bemutatsz egy pár vevői visszajelzést, vagy kihasználod az iparágad influencereinek erejét és velük példálózol. Mi például pontosan így csináljuk ebben a levélben, ahol arról beszélünk, hogy Mosolyka is a mi termékeinket használja.

SALES LEVELEK

Aztán ott vannak még a sales levelek. Ezekkel nagyon óvatosan kell majd bánnod ahhoz, hogy jó eredményeket hozzanak.

A legtöbb cég szinte csak sales leveleket küld ki a feliratkozóinak, amire egy idő után egyszerűen immunisak lesznek az emberek. Most nem akarok nevekkel dobálózni, de ott vannak például a legnagyobb elektronikai webshopok, ahonnan szó szerint naponta jönnek a sales hírlevelek. Nem tudom te hogy vagy vele, de én már azonnal dobom őket olvasottba, mert tudom, hogy úgyis jön a következő akció.

Persze én is gyakran vásárolok náluk, de már nem a sales kampányaik hatására, hanem azért mert éppen szükségem van valamire, amit náluk találok meg jó áron.

Ennek ellenére nagyon is fontos szerepe lesz a sales leveleknek a stratégiánkban, mert okosan használva a bevétel nagy részét ezek hozzák majd. Az eredményesség egyébként attól függ majd, hogy a megfelelő időben dobod-e be ezeket az ajánlatokat.

PRE-SELL LEVELEK

A következő fő típus a pre-sell, amire nem igazán találtam még megfelelő magyar kifejezést. Talán előmelegeítőnek tudnám fordítani, de ha nem gond inkább maradok a pre-sellnél.

Fontos, hogy ez nem összekeverendő a sales emailekkel. A sales leveleknél egy azonnali lehetőséget kínálunk fel, míg a pre-sell emaileknél csak tereljük, edukáljuk és felvilágosítjuk az embereket egy termékkel vagy akár egy termékkategóriával kapcsolatban.

Ezek tehát nem sales levelek, sokkal inkább előmelegítésként tekintek rá, aminek köszönhetően sokkal jobb eredményeket tud majd hozni az ezt követő sales kampány is.

Nálunk tipikusan ilyen levél például ez is (04:03), amiben a bambusz szívószálról mesélünk azoknak, akik már vásároltak nálunk korábban, de ebből a termékből még sosem vettek.

VISSZAJELZÉST GENERÁLÓ LEVELEK

Végül pedig ott vannak a vásárlók által készített tartalmakat begyűjtő levelek, amit egyszerűen imádok. Itthon nagyon kevesen használják ezeket, ami egy hatalmas kihagyott ziccer.

A vásárlók által generált tartalmakat angolul user generated contentnek vagy UGC-nek hívjuk. Ezek olyan tartalmak, amit a vásárlóink gyártanak és engedélyt adnak nekünk ezek felhasználására.

A leggyakoribb például a szöveges vásárlói értékelés, amiből ha eleget gyűjtesz be, akkor elképesztően sokat nyomhat a latba egy-egy új vásárló esetében. Persze van még több fajtája is, ezekre is kitérünk nemsokára.

 

Ezek lettek volna tehát azok az emailek, amikkel a legtöbbet fogsz majd dolgozni. Ahogy látod nálunk minden a két fő sablonra épül, de te nyugodtan készíthetsz akár több különböző sablont is a saját automatizmusaidhoz.