AZ EMAIL MARKETING ALAPJAIRÓL
VÁSÁRLÁS UTÁNI AUTOMATIZMUSOK
VÁSÁRLÁS KÖZELI AUTOMATIZMUSOK
ELŐMELEGÍTŐ AUTOMATIZMUSOK
LISTA KARBANTARTÁSI TIPPEK

Automatizmusok vs hírlevelek (03:38)

Automatizmusok vs hírlevelek.

Most hogy már átbeszéltük az email marketing alapjait még egy fontos kérdésre kell kitérnünk. Vajon mi a különbség az email automatizmusok és a hírlevelek között?

A válasz nagyon egyszerű: a hírlevél egy adott időpontban, adott tömegnek kiküldött levél, amit általában előre megszerkesztünk és beidőzítünk.

Az automatizmus esetében ez teljesen másképpen működik. Ahogy elkészülsz egy automatizmussal és aktiválod azt, onnantól kezdve minden egyes kontakt megkapja az automatizmusban lévő leveleket méghozzá a saját kis menetrendje szerint.

Nagyon fontos tehát, hogy ha kiküldesz egy hírlevelet mondjuk péntek délben 1000 kontaktnak, akkor aki pénteken 12 óra 1 perckor kerül fel a listádra, ő már nem fogja megkapni ezt a hírlevelet.

De ha mondjuk megépítesz és aktiválsz egy automatizmust amiben most egyetlen egy levél van, akkor a jövőbeli feliratkozók is megkapják majd ezt a levelet.

Röviden összefoglalva tehát a legnagyobb különbség a hírlevelek és az automatizmusok között, hogy a hírlevelet egy bizonyos időpontban küldöd ki azoknak, akik éppen akkor a listádon vannak, míg az automatizmusokhoz mindig tartozik egy trigger, ami elindítja a folyamatot.

Ez a trigger, vagy magyarul kiindulási pont, lehet például egy feliratkozás, de akár egy komolyabb esemény is, mint például amikor valaki lead egy rendelést a webshopodban.

Az automatizmusok tehát mindig valamilyen aktivitás alapján indulnak el, és a legtöbb szoftverben lehetőséged lesz aktivitás alapján szegmentálni is. Sokszor csináljuk azt például, hogy más email sorozatot kapnak azok, akik 2 vagy több alkalommal vásároltak már a webshopból mint azok, akik még csak az első rendelésüket adták le.

Ezek hihetetlenül hatékony folyamatok, melyeket egyszer kell kiépítened és utána csak termelik a pénzt.

A lényeg tehát, hogy minden egyes automatizmus egy triggerrel indul és egy előre meghatározott cél felé halad. A trigger egy vagy több olyan esemény, amelyek elvégzésével elindul egy automatizmus, a cél pedig egyszerűen az az esemény, ami felé tereljük az embereket.

Lehet például trigger az, hogy valaki feliratkozik az ingyenes csalidra, a cél pedig az, hogy vásároljanak valamit a webshopodból.

De arra is indíthatunk automatizmust, ha valaki több mint 3 hónapja vásárolt utoljára, ilyenkor pedig a cél az újravásárlás elérése.

Maga az automatizmus tehát nem más mint események sorozata, és az egésznek az a célja, hogy eljuttassuk a kontaktokat A pontból B pontba.

Ahogy látod elég nagy a különbség a hírlevelek és az automatizmusok között, mert teljesen más funkciót töltenek majd be a marketing gépezetedben.

A legjobb az automatizmusokban, hogy csak egyszer kell velük foglalkozni, aztán minimális karbantartással tudnak futni akár éveken keresztül is.

Itt látod például az egyik ügyfelünk email marketing szoftverének a számait. (02:43)

Az elmúlt 1 év során hajszál híján 60 millió Ft volt a bevétel, amiből több mint 9 milliót az email marketing hozott. Ez a teljes éves bevétel 15%-a, amiből ráadásul majdnem az egészet az automatizmusok generálták.

Tapasztalataim alapján ez egy elég átlagos arány, de ha akár csak évente 6-8-10% extrát keresel teljesen automatikusan ezekből a sorozatokból, már akkor is simán megéri foglalkozni velük.

Ráadásul az sem utolsó szempont, hogy az email szoftvereknek általában egy fix havidíja van, így sokkal nagyobb megtérülést tudsz email automatizmusokkal elérni, mint mondjuk fizetett hirdetésekkel.

Nemsokára megmutatom neked a legfontosabb automatizmust, de előtte beszéljünk egy kicsit a hírlevelekről, mert nagyon is fontos szerepet töltenek be a stratégiában annak ellenére, hogy a bevételnek csupán pár százalékát hozzák. Találkozunk a következő videóban!