AZ EMAIL MARKETING ALAPJAIRÓL
VÁSÁRLÁS UTÁNI AUTOMATIZMUSOK
VÁSÁRLÁS KÖZELI AUTOMATIZMUSOK
ELŐMELEGÍTŐ AUTOMATIZMUSOK
LISTA KARBANTARTÁSI TIPPEK

Hogyan kerülnek fel az emberek a listádra (04:13)

Hogyan kerülnek fel az emberek a listádra?

Tudom ez egy nagyon alapvető kérdés, mégis érdemes róla beszélnünk, mert csak akkor fogsz tudni ötletelni, ha megérted az automatizmusok működését.

Egy korábbi videóban már megbeszéltük, hogy minden egyes automatizmus egy triggerrel indul, maga az automatizmus pedig nem más mint események sorozata, amivel megpróbáljuk a kitűzött célig eljuttatni a kontaktot.

Ezek alapján egyértelmű, hogy a különböző automatizmusokhoz különböző feliratkozási lehetőségek tartoznak majd.

Nézzük, hogy milyen megoldások vannak a listaépítésre.

Opt-in oldal csalikkal

Nagyon gyakran használunk ingyenes csalikat ahhoz, hogy feliratkoztassuk az embereket és felkerüljenek valamelyik listánkra.

Ez lehet például egy rövid ebook, ilyeneket biztosan láttál már, de egyre népszerűbbek a kvízek is. Nekünk is van több ebookunk, de mi is kvíz jellegűre csináltuk meg az email marketing témához kapcsolódó csalinkat.

Ez egy nagyon egyszerű csali, ami egy pár kérdés segítségével megmondja, hogy milyen email marketing szoftvert érdemes használnod. Kezdetben egyébként ebből is ebookot akartam csinálni, de rájöttem hogy felesleges lenne a feliratkozóknak átnézniük 20-30 szoftver leírását, ha egy pár egyszerű kérdéssel egy automatizmus is el tudja ezt dönteni.

Ahogy látod nekünk is többféle csalink létezik, hiszen mindegyik más témát dolgoz fel. Erre azért van szükség, mert így nagyobb tömeget tudsz feliratkoztatni, ráadásul a kontaktok szegmentálásában is segít, így hatékonyabban tudsz kommunikálni a későbbiek során.

Exit intent popup

A második módja a feliratkozók szerzésének az exit intent popup. Biztosan találkoztál már ilyennel is, mert nagyon sokan használják.

Ez egy felugró ablak, ami akkor jön fel ha a kurzort kihúzod a képernyőről. Szerintem egy nagyon hatékony megoldás és én személy szerint nagyon szeretem, mert nem idegesítő a felhasználók számára.

Amíg az oldalt böngészik addig nem zavarja őket, amikor pedig ki akarnak lépni akkor minden mindegy alapon bedobhatjuk nekik az ajánlatunkat. Fontos megjegyezni, hogy az exit intent popup az adott oldalon belül ugrik fel a látogatóknak és nem akadályozza meg őket abban, hogy bezárják az ablakot. Az exit popup viszont egy sokkal agresszívabb megoldás, ami egy új böngészőablakban nyílik meg, így eléggé idegesítő tud lenni. Manapság egyébként már nem sok ilyennel találkozni, mert a google is bünteti az ilyen jellegű oldalakat.

Exit intent popuppal tehát ugyanúgy felkínálhatjuk például valamelyik csalinkat, de akár egy kuponkódot vagy egy kedvezményes csomagajánlatot is.

Az a jó az exit intent poupokban, hogy rejtettek, így simán letesztelheted több ötletedet is, hogy lásd melyik teljesít jobban.

Vásárlást generáló exit intent popup

Sőt, nem csak feliratkozókat tudsz így gyűjteni, hanem akár közvetlenül vásárlásokat is. Gyakran futtatunk például exit intent popupot kosár és pénztár oldalakon, ahol mindig egyedi ajánlattal dolgozunk.

Ezeket akkor látja valaki, ha a kosár vagy a pénztár oldalról akar kilépni. Ők ugyebár a legértékesebb látogatók, akiket mindenáron meg akarunk fogni, úgyhogy simán bedobhatunk nekik egy pár százalékos kedvezményt vagy valami ajándékot a vásárlásuk mellé.

Azt viszont nem javaslom, hogy publikussá tedd ezt a lehetőséget és kuponkóddal szerezd a feliratkozóidat, mert ha vásárolnak is tőled soha többé nem fognak teljes árat fizetni, így előbb-utóbb belekényszerülsz majd a folyamatos akciózásba.

Klasszikus listaépítési módszerek

Végül pedig ott vannak a klasszikus listaépítési módszerek is, mint például a hírlevél feliratkozás. Ennek ma már nincs jelentősége, mert szinte senki sem fog csak azért feliratkozni, hogy hírlevelet kapjon.

Mindig kell valami kis extra ahhoz hogy kitűnj a tömegből, így kell valami amit odaadsz az email címért cserébe.

Éppen ezért nem javaslom ezt a megoldást. Sokkal jobb számokat érhetsz majd el, ha készítesz valamilyen ingyenes anyagot, ráadásul a későbbi szegmentálás során is nagy segítség lesz, ha tematizálod ezeket a csalikat.

Ezek lennének tehát azok a módszerek, amivel a feliratkozóid nagy részét szerezni fogod. Ezek mellett van egy pár sokkal specifikusabb megoldás is, mint például a nyereményjátékos funnel, de ezekről ráérünk még később is beszélni.

Az első modult ezzel ki is végeztük, most hogy már tisztában vagy az alapokkal rátérhetünk az automatizmusokra. Találkozunk a következő videóban!