AZ EMAIL MARKETING ALAPJAIRÓL
VÁSÁRLÁS UTÁNI AUTOMATIZMUSOK
VÁSÁRLÁS KÖZELI AUTOMATIZMUSOK
ELŐMELEGÍTŐ AUTOMATIZMUSOK
LISTA KARBANTARTÁSI TIPPEK

Hírlevelek szerepe a stratégiában (03:32)

A hírlevelek szerepe a stratégiában

Most hogy már tisztában vagy az automatizmusok és a hírlevelek közti különbséggel nézzük meg, hogy mégis hogyan használhatod majd a hírleveleket a stratégiádban.

Ahogy korábban is említettem már az email marketing során főleg az automatizmusokon van a hangsúly, de azért a hírlevélről sem szabad megfeledkeznünk.

Az általunk használt rendszerben a hírleveleknek főleg akkor lesz szerepük, ha rendszeresen gyártasz valamilyen tartalmat. Ez lehet egy egyszerű cikk a blogodon, de akár egy videó vagy egy podcast adás is. A lényeg, hogy hasznos és érdekes legyen a célközönséged számára, mert csakis így tarthatod meg az emberek figyelmét.

Ha nem gyártasz tartalmat az sem gond, de idővel rájössz majd, hogy csakis úgy fogsz tudni szintet lépni, hogyha ebbe is belevágsz.

A mindennapok során tehát arra használjuk a hírleveleket, hogy releváns tartalmakkal segítsük az olvasóinkat, ezzel is növelve a márkával való találkozási pontok számát.

Ez alól kivételt képeznek a kampányidőszakok, amikor a hírlevelek hozzák majd a bevétel nagy részét. Kampányidőszak alatt azt értem, amikor bedobunk egy határidőhöz kötött ajánlatot és főleg erről szól a kommunikáció.

Ez lehet például egy új termék bevezetése, egy black friday kampány vagy akár egy áremelés előtti akció is, ami az én személyes kedvencem.

A lényeg, hogy ezeknek a kampányoknak van egy szigorú kezdési és befejezési időpontja és általában csupán pár napon keresztül érhetőek el. Ezzel rájátszhatunk a fear of missing out hatásra, amit magyarul a kimaradástól való félelemnek hívunk.

Ez az egyik legjobb eszköz arra, hogy vásárlásra bírjuk azokat a követőinket, akik már régóta szemeznek valamivel, de még nem sikerült döntést hozniuk. Ez persze egy win-win helyzet, de ettől függetlenül nem szabad túl gyakran kampányolni, különben jelentéktelenné válik az egész.

Mi például sosem akciózunk az ügynökségnél, hiszen az időnket értékesítjük, így egyszerűen nem érné meg engedni az árból. A BMU-nál és a Natúr Bambusznál viszont már más a helyzet, mert a termékeknél sokkal nagyobb a játéktér.

Általában évente 2-3 alkalommal szoktunk akciózni. Az egyik ezek közül a Black Friday, ami egy egyszerű árakció, a másik pedig egy áremelés előtti kampány. Mivel minden évben emeljük az oktatóanyagok árát, ezért ezt mindig megelőzi egy 3-4 napos kampányidőszak, ami igazából egy utolsó esély az olcsóbb áron történő vásárlásra.

Ezt is nagyon szeretik és minden iparágban működik, hiszen ez egy igazán korrekt módja az áremelésnek.

A hírlevelek tehát leginkább ilyen jellegű funkciót töltenek be a stratégiában.

Bizniszenként változó, hogy milyen gyakran érdemes hírlevelet küldeni, de én inkább a havi 1-2 felé húzok. Maximum heti 1-et szoktam javasolni és azt is csak akkor, ha olyan mennyiségű tartalmat gyártasz, hogy tényleg van mondanivalója minden egyes levelednek.

Azért hajlok inkább a ritkábban történő hírlevelezés felé, mert az automatizmusoknak köszönhetően egyébként is megy majd pár naponta levél a feliratkozóknak, ami sokkal relevánsabb lesz tartalmilag, mint egy teljes listának kiküldött hírlevél.

Így ha választanom kellene, akkor arra szavaznék hogy az automatizált leveleket kapják meg a kontaktok, mert ezek segítségével hamarabb juthat el valaki a célkonverzióig.

Ha havonta csak 1-2 alkalommal küldesz hírlevelet, akkor nincs probléma, ha viszont ettől sűrűbben, akkor már zavaró lehet a feliratkozók számára hogy egyszerre kapják a hírleveleket és az automatizmusokat is.

A hírlevelekről tehát egyelőre ennyit érdemes tudnod, mivel nem lesz hangsúlyos a stratégiánkban. Találkozunk a következő videóban, ahol azt fogom megmutatni, hogy hogyan tudsz feliratkozókat gyűjteni.