AZ EMAIL MARKETING ALAPJAIRÓL
VÁSÁRLÁS UTÁNI AUTOMATIZMUSOK
VÁSÁRLÁS KÖZELI AUTOMATIZMUSOK
ELŐMELEGÍTŐ AUTOMATIZMUSOK
LISTA KARBANTARTÁSI TIPPEK

Az email marketing alapjairól (04:00)

Az email marketing alapjairól

Mielőtt még belevágnánk a tananyag közepébe és részletesen is bemutatnám neked az email automatizmusokat lépjünk egy lépést hátra és nézzük, hogy mégis hol helyezkedik el egy webshop stratégiájában.

A lényeg, hogy az email marketing egy nagyon is komplex eszköz, amit a funneljeid több pontján is használnod kell majd. Mindjárt mutatok egy pár példát, hogy megértsd miről beszélek.

Sokan csak hírlevelek küldésére, vagy rosszabb esetben spamelésre használják az emaileket, így a köztudatban már inkább ezzel azonosítják az emberek, ez pedig szomorú.

Ha email marketingről beszélünk, akkor mindenképpen meg kell különböztetnünk a két fő területet. A hírleveleket és az automatizmusokat.

Ebben a modulban részletesen is beszélünk a kettő közti különbségről és meglátod majd, hogy mindkettőnek megvan a helye a stratégiában. 

Na de térjünk vissza a lényegre. Nézzük hogy hol helyezkedik el az email marketing egy webshop online marketing rendszerében.

Ez egy elég részletes ábra arról, hogy én hogyan tekintek általában a webshopok marketing rendszereire. (00:58)

Bal oldalon láthatod a különböző marketing csatornákat. Ilyenek például a facebook, az insta, a google, a pinterest, de ide sorolnám például az emaileket vagy a blogposztokat is. Igazából ide jöhet minden, aminek a segítségével látogatókat terelsz bizonyos oldalakra.

Ez persze nem ilyen egyszerű ahogy az ábrán látszik, sokkal inkább valahogy így nézne ki.

Beküldheted az embereket például egy Facebook hirdetésből egy sales oldalra, de simán viheted őket konkrét termékoldalra vagy remarketing esetén akár a pénztár oldalra is. Ilyen email automatizmusra is mutatok majd példát, de biztosan csináltál már ilyet például egy remarketing hirdetéssel.

És ez igaz az összes csatornára, amivel forgalmat tudsz szerezni. Például a blogod segítségével is terelheted az embereket egy-egy termékre, de akár kiviheted őket egy opt-in oldalra is hogy letöltsék valamelyik csalidat és felkerüljenek a listádra.

A lehetőségek tárháza igazából végtelen és bizniszenként más és más.

Itt középen láthatod azokat az oldalakat (02:00), amik általában minden webshopnál megvannak. Itt van például a főoldal, amiről kiviheted a látogatókat a fontosabb oldalakra. Küldheted őket például a blogra vagy egy sales oldalra, de akár egyből a kategória vagy a termék oldalakra is.

Szinte minden biznisznél tudsz kínálni valamit, amiért cserébe szívesen feliratkoznak az érdeklődők, ekkor pedig egy opt-in folyamatba csöppennek. Erre is lesz egy automatizmusunk, ahol megpróbáljuk kicsit edukálni az embereket, illetve felkelteni a potenciális vásárlók érdeklődését.

Ha mindent jól csináltál, akkor idővel eljutnak majd az emberek a kosár oldalra, ami kritikus fontosságú egy webshopnál. Ha rosszul van megépítve a kosár és a pénztár oldalad, vagy egyszerűen csak túl bonyolult a checkout folyamatod, azzal rengeteg pénzt bukhatsz.

Ha jól emlékszem a vásárlók kb. 70%-a hagyja el a kosarat vásárlás nélkül, ezért ennek az áthidalására is érdemes készíteni egy automatizmust. Ezt is bemutatom majd.

Aztán ha sikeres volt a vásárlás akkor jöhet a köszönő oldal, vagy igény esetén akár egy upsell oldal is. Ezután pedig indulhatnak a viselkedés alapú email automatizmusok, amikkel igazán meg tudod növelni a profitodat.

Ha valaki befejezte a vásárlást és első alkalommal rendelt a webshopunkból, akkor elindítunk neki egy vásárlás utáni automatizmust, aminek több célja is lesz. Ha viszont már visszatérő vásárlóról van szó, akkor más folyamatot kell elindítanunk, hiszen vele már máshogy kell beszélnünk.

Ez persze még csak a kezdet, de szerettem volna nagyvonalakban bemutatni, hogy hogyan néz ki egy átlagos webshop online marketing rendszere.

Ahogy látod az email marketing automatizmusok több ponton is jelen vannak egy webáruház életében, úgyhogy egyáltalán nem szabad félvállról venni azok használatát. Nemsokára megmutatom, hogy hogyan tudod kiépíteni a saját folyamataidat, a következő videóban viszont egy sokkal égetőbb kérdésre keressük a választ.

Vajon milyen email marketing szoftverben érdemes dolgoznod?