A Google Ads alapjairól
Első lépések
A kulcsszóegyezések megértése
Mindent a kizáró kulccsszavakról
A kulcsszókutatás folyamata
A kulcsszótervezés és rendszerezés folyamata
Mindent a bővítményekről
Így hozd létre a hirdetéseidet
Mindent az optimalizálásról
Performance Max

Hogyan jelennek meg a Google Ads hirdetések? (07:44)

És itt is vagyok a harmadik videóval, ahol azt fogjuk megnézni, hogy mégis hogyan jelennek meg a Google Ads hirdetések. Lehet, hogy ez egy olyan dolog, amit már tudsz, és tök egyértelmű, de szerintem érdemes tisztázni, hogy milyen különböző hirdetési típusok vannak, és melyik hol jelenik meg.

A legelső a keresési, vagy angolul a search kampány. Ilyen szép kis rajzokon fogom majd ezeket ábrázolni. Fogsz több ilyennel találkozni majd a videók során. Így tudom a legjobban érzékeltetni a különbségeket.

Tehát itt, amit látsz, hogy a focicipő kifejezés az a keresési kifejezés, és van négy találat, ugye sokkal több van hivatalosan vagy a valós találati listán ezt is meg fogjuk nézni, de itt most négy találatot rajzoltam fel.

Itt az első kettő, tegyük fel, hogy most hirdetés, a második kettő pedig organikus találat, itt azt kell megérteni, hogy a hirdetés az ugye egy egy fizetett hirdetés, ami azért jön fel, mert valaki fizetett azért, hogy abban a pozícióban legyen.

Az organikus találat viszont úgymond kiérdemelt. Ahol nem fizetsz azért, hogy ott legyél, viszont nagyon erős keresőoptimalizálási technika, skill kell ahhoz, hogy az első, második, harmadik helyekre oda tudj kerülni.

Jó tehát ez a különbség a fizetett és az organikus találatok között, és azt kell tudni, hogy ha van fizetett, az mindig az organikus találatok fölött lesz, alatta is lehet, mellette is lehet, de fölötte is szinte minden esetben van fizetett hirdetés.

Ez lett volna tehát a keresési kampány. Ez a legegyszerűbb, legalapabb hirdetési típus.

És van egy másik, a Shopping kampány, ami így jelenik meg, itt ugye, ugyanúgy ott vannak a találatok. De vagy felül ilyen kisablakokban, vagy oldalt attól függ, hogy mennyire széles a monitorod, milyen eszközön vagy, jelennek meg ezek a kis Shopping fülek.

Ez azt jelenti, mintha egy webshopban böngésznéd a termékeket. Ott vannak a termékek képpel, névvel, egy kis rövid leírással meg egy árral. És ennyi igazából, ezek is hirdetések és ezekért is fizet valaki, hogyha lekattintja azt a kereső.

Mutatok egy valós példát, hogy mégis hogy néz ki ez a gyakorlatban.

Átjövünk a Google-be, és rákeresünk a focicipő kifejezésre. Na tök jó, oké, itt most első körben, ahogy látod, három hirdetés jött fel az első három pozícióban.

Kb. innen tudod megkülönböztetni, hogy itt van ez a kis hirdetés szócska, és ugye, hogy az előző videóban megbeszéltük, egy csomóan ezt nem veszik észre, tehát a keresők kétharmada nem foglalkozik azzal, hogy itt van ez a kis hirdetés kifejezés, azt kattintja le, ami éppen releváns neki.

Tehát ezek a hirdetések, ezek már organikus találatok, és ha lejjebb jövünk, itt megint van két hirdetésünk. Jó, tehát ezen az oldalon most ennél a keresésnél 5 hirdetés jött fel, 5 search hirdetés, három felül, kettő alul.

Az, hogy ez mi alapján dől el, ki mennyit fizet, azt is el fogom magyarázni, de azt fontos tudni, hogy nem az alapján dől el a sorrend, hogy ki mennyit fizet. Pontosabban nem ez az egyetlen rangsorolási faktor.

És aztán nézzünk egy olyat, hogyha nyomok egy új keresést vagy még egyet. Itt már nincsenek is hirdetések, csak alul és elő akarom varázsolni a shoppingot. Nem akarja behozni a shoppinghirdetéseket.

Nézzünk akkor egy másik kifejezést, mondjuk a Whirlpool klíma, na sikerült is. Nem tudom, miért nem hozta most be a focicipőkre a shoppingot. Biztos vagyok benne, hogy vannak shoppinghirdetések azokra a termékekre is.

De itt most egy elég széles monitoron vagyok, és látod, hogy itt oldalt jelenik meg a shoppinghirdetés. Ezzel a kis evernote tabbal ne foglalkozz, ez egyébként nincs itt, tehát így néz ki alapból, az csak egy extra bővítmény volt, amit én használok.

Tehát ezek a shoppinghirdetések és itt látod is a terméket, az árát, illetve hogy melyik webshopban kapható. Tehát hogy ugye kié ez a hirdetés, OBI, eMAG, Gépészpláza, OBI, ICE Klíma és hogyha erre rákattintok, most nem fogok csak úgy kattintgatni, hogyha erre rákattintok, akkor átmegyek az Obi oldalára, és már a konkrét termékre érkezem majd meg.

Úgyhogy ez lett volna a shoppinghirdetés a gyakorlatban, és van még egy utolsó nagy kategória, amivel foglalkozni kell.

Ez pedig a display, itt is a csodálatos rajzon látszanak a részletek.

Ezek általában hírportálok, nagyobb látogatóforgalommal rendelkező oldalak, akiknél a display hirdetéseket tudjuk futtatni.

Ez azt jelenti, hogy a Google-nek van egy programja, ez az AdSense program, ahol weboldaltulajdonosok mondhatják azt, hogy az én oldalamon jeleníthetsz meg hirdetéseket te, Google, és a Google ezeket a helyeket adja tovább nekünk, ugye a hirdetőknek a saját rendszerén keresztül.

Nagyon egyszerű, tele van általában a hírportál, a legtöbb hírportál ilyenekkel. Mondjuk itt látod a cikket, a cikk tartalmát. Lehet benne is hirdetés, fölötte hirdetés, oldalt hirdetés, tehát egy csomó helyen felugorhat. És nézzünk erre is egy példát, mert talán úgy jobban látni fogod.

Be is hoztam a portfóliót. Ez egy bannerhirdetés, de nem Google. Mindjárt mutatom, hogy honnan tudod, hogy ez nem Google. Ez a portfóliónak a saját hirdetése.

Nézzük tovább. Azt mondja, hogy oké, még egy hirdetés, ez sem Google hirdetés, szintén a portfólió saját elhelyezése. És itt is van egy Google hirdetés, és innen ismered majd fel, így jelenik meg ugye, és itt a jobb felső sarokban, itt lesz az a két kis ikon, amiről felismered azt, hogy ez egy Google hirdetés. Ez szintén portfólió. És még egy Google hirdetés, ugye ezt is innen felismerjük. Ez egy ilyen termékhirdetés.

Úgyhogy így néz ki a Display kampány, így jelennek meg. Ez egy másik kategória, tehát ezeket teljesen külön kell kezelni, egymástól külön célra kell használni.

A videóba azt is el fogom mondani, hogy melyiket mikor, hogyan érdemes használni. Alapvetően viszont én azt szoktam javasolni és a továbbiakban ezt majd kifogom fejteni, hogy amíg a keresési kampányokat tudod skálázni, bírja még a költségkereted, addig arra kell költeni, mert azokon a legnagyobb a megtérülés, azok a azok hozzák a legminőségibb forgalmat. Utána lehet kacsingatni a display és a társai felé.

Úgyhogy ezek lettek volna a legalapabb hirdetési típusok. Mostmár tudod, hogy mik ezek, hogyan néznek ki, hogyan működnek, úgyhogy találkozunk a következő videóban, ahol azt fogom bemutatni, hogy hogyan működik a Google Ads aukciós rendszere.