Itt éred el a Google Ad Settings felületét.
És itt is vagyunk a legelső videóval. Első körben nézzük meg, hogy miért pont a Google Ads az, amiről beszélünk, és miért kell ezzel foglalkozni.
Hát először is az vitathatatlan, hogy a Google az egyik legnagyobb platform, amit csak használni tudunk, kb. húsz éve működik, már talán több mint 20 éve maga a Google Ads és a mai napig az egyik legjobban teljesítő hirdetési felület.
A Google maga mint cég 75 százalékát viszi el a keresési piacnak világszerte. Ez azt jelenti, hogy ugye van többféle keresőmotor, amivel tudunk dolgozni, például Bing, Yahoo, DuckDuckGo, vannak ilyesmik, és a Google az összes keresési mennyiség 75 százalékát viszi el.
Ami még nagyon fontos, hogy a bevétel 71 százalékát szerzi a Google, vagy már ugye Alphabet a cég hivatalosan, tehát a bevétel 71%-át szerzi hirdetésekből, ezért nagyon nagy figyelmet fordítanak arra, hogy ezt a hirdetési rendszert fejlesszék, és egyre jobbá tegyék.
És évente 80 milliárd dollárnyi forgalmat generál a Google Ads a hirdetőknek, tehát nem a Google-nek, hanem azoknak, akik használják a Google Ads-et, és ezzel a kurzussal igazából az a célom, hogy megtanítsalak azokra a tippekre, trükkökre, stratégiákra, amivel te is ki tudsz hasítani magadnak egy szeletet ebből a tortából.
Ami nagyon durva adat, ezen én is meglepődtem, hogy a keresések, tehát amikor csak úgy valaki beüt valamit a Google-be, 50%-a hirdetésekre történő kattintással végződik.
Ez azt jelenti, legalábbis szerintem, és utána is néztem, találtam róla adatot, a felhasználók kétharmada nem tudja, hogy mikor kattint organikus találatra, és mikor kattint hirdetésre, és ez egy hatalmas előny egyébként, ugye alapból így van kialakítva a rendszer.
Azt is meg fogom mutatni, hogy hogyan jelennek meg ezek a hirdetések, tehát látni fogod a kettő közti minimális különbséget. De alapból így van kialakítva ugye a rendszer, hogy egy átlagfelhasználó nem feltétlenül tudja megkülönböztetni, hogy az most egy hirdetés vagy egy organikus találat, és igazából tök mindegy, hogyha keresel valamit, és az megadja a választ, akkor ennyi. A célját teljesítette a Google.
Na de így röviden ennyit akartam a nyers számokról mondani, hogy mégis el tudd helyezni, hogy mekkora volumenű cégről van itt szó.
Nézzük a lényeget.
Az egyik legfontosabb előny, amiért érdemes Google hirdetéseket használnod, az a rengeteg adat, amit a felhasználókról ők már begyűjtöttek, itt azt kell tudni, hogy a Google információt gyűjt mindenről, böngészési előzmények, mit hogyan használsz, a telefon GPS-e, ugye övék a Google Maps, tehát rengeteg olyan valós, fizikai világból eredő adat és böngészési előzménye áll a rendelkezésükre, ami alapján nagyon átfogóan tudják profilozni az embereket.
Most ők ezt úgy hívják, hogy a szolgáltatásaik javítása érdekében gyűjtenek adatot. Ez biztosan így van, de ugye az a cél, hogy ha a hirdetések jobban teljesítenek, és a hirdetők többet vesznek ki, többet tesznek zsebre az eszköz használatának köszönhetően, akkor az nekik is ugye jobban megy.
Érdekességképpen hoztam neked egy ilyet.
Ez a Google hirdetés beállítások. A videó, a lecke alá beteszem a linket, ahol ezt el tudod érni. Ezt bárki meg tudja nézni, akinek van egy Google profilja, és itt az a lényeg, hogy látod azt, hogy a rendszer mit tud rólad, vagy mit sejt rólad, most betettem ide egy screenshotot, de meg is mutatom az enyémet érdekességképpen.
Tehát ez az a felület.
A linken keresztül eléred, és ha be vagy jelentkezve itt a kis Google profilodba, akkor látod azt, hogy mit sejt rólad a Google. Még én sem néztem meg egyébként, csak a screenshotot csináltam.
Az tuti, hogy egy csomó minden lesz itt, ami nem biztos, hogy releváns rám azért, mert ugye marketinges vagyok. Egy csomó projekten vagyok rajta, például Android OS, Android alkalmazások, ez nálam így egyáltalán nem játszik.
Adóelőkészítés és tervezés. Most hogy veszem fel ugye, pár hete volt ez a Kata macera. Az adónem változtatás, tehát ez azért van itt, úgyhogy lesz egy csomó olyan, ami nem feltétlenül releváns, hogy csak átmenetileg, de egy nagyon nagyon pontos vagy viszonylag pontos képet tud adni a Google, hogyha rendszeresen használod a termékeit.
Például nézzük, mi van itt. Apróhirdetések igen, autók és járművek, asztali számítógép, banki ügyintézés, befektetés az nagyon nagy pipa, blues, azt is szeretem. Budapest, járok ott rendszeresen, hiába nem ott élek. Család, családi állapot házas, stimmel. Csónakok, vízi járművek, igen. Digitális tükörreflexes fényképezőgép, ezen veszem fel ugye a videót. Most azért nézegettem ennek utána. Azt mondja, hogy mi van még, ami érdekes építészet, éppen építkezünk. Étel, ital, éttermi házhozszállítás ez szerintem kb. mindenkinek, filmek, fitnesz, főzés, futás, gyaloglás, nemrég kezdtem el futni, tehát nagyon durván tudja egyébként a részleteket.
Hyundai, Hyundai kocsink van tehát, hogy és ezt is látja abból, hogy milyen szervizre keresek rá mondjuk a Google Maps-en, hányszor megyek oda, a szervizzel telefonálok, ugye Google Maps-en elindítok egy telefonhívást.
Ezekből simán összerakja azt, hogy akkor neked most milyen kocsid van. Karórák, nagyon szeretem az órákat.
Kerékpározás az például nem stimmel, azt nem szeretem. Kenyérsütő gép, azt éppen a párom nagymamájának vettünk, tehát még ez is stimmel. Azért vannak benne olyanok, amik nem stimmelnek, tehát nem MLM, macskák. Légkondi, most vettünk légkondit a házba, az stimmel.
Szóval nem megyek most ezen végig, mert rengeteg van, de érdemes megnézni érdekességképpen. És azért is mutattam meg ezt neked, hogy lásd, hogy hogyan működik a rendszer, és hogy egy picit megértsd azt, hogy mennyi mindent is tudnak rólunk.
És pontosan azért mondom azt, hogy ezért nagyon jó MOFU és BOFU eszköz a Google. Ha ez még nem mond semmit akkor egy pár videó múlva ezt is megérted, de egy teljes funnel-t lefedő hirdetési eszközzé vált az elmúlt pár hónapban. Azért, mert ennyi mindent tud rólunk, ami mellé párosul a keresési szándék is, és ez a kettő nagyon nagyon nagyot tud ütni.
Úgyhogy ennyi lett volna ez a videó, találkozunk a következő videóban, ahol megmutatom, hogy hogyan jelennek meg a Google Ads hirdetések.