Így mérd pontosan a kampányaid megtérülését (7:41)

Most már tisztában vagy az algoritmus működésével, úgyhogy beszéljünk kicsit az eseményekről és az egyéni konverziókról.

Még a SPRINT oktatóanyag 3. videójában mutattam be a pixel jelentőségét, a most következő két kis trükkel pedig még tovább okosíthatod a konverziókövetést a kampányaidnál.

Első körben azt kell tudnod, hogy az események és az egyéni konverziók segítségével még pontosabban lekövetheted, hogy mi történik a weboldaladon.

Ezek segítségével a kampányaidat is pontosabban tudod majd optimalizálni, ami azt jelenti, hogy több pénz marad majd a zsebedben.

Nézzük meg azt, hogy mi a különbség az események és az egyéni konverziók között.

(00:42)

A legfőbb eltérés az, hogy az események fixen be vannak építve a képpont kódjába, míg az egyéni konverziókat te hozod létre bizonyos linkek alapján.

Az eseményeket úgy tudod telepíteni, hogy kiegészíted a képpont alapkódját egy speciális kis kódrészlettel, és ezt elhelyezed a fontosabb aloldalakon. Ne aggódj, ezt nem kell majd manuálisan elvégezned.

Ha neked is több termékes webshopod van, akkor kötelező az események segítségével mérned a konverziókat, mert egyszerűen túl sok követendő url létezik.

Ha például csak 100 terméked van a webshopban, akkor ott máris több száz olyan link lesz amin mérned kellene az aktivitást. Ez egyéni konverziókkal egyszerűen lehetetlen.

Alapból XXXX féle esemény létezik, de elég csak a pár legfontosabbat használnod… ezek a vásárlás, a fizetés kezdeményezése, a kosárba helyezés és a termékmegtekintés. Ha ezt a 4 eseményt tudod mérni, akkor pontosan látni fogod, hogy mi zajlik a webshopodban.

Most megmutatom hogyan tudod telepíteni az eseményeket akkor, ha Woocommerce alapú webshopod van. Ne aggódj nem lesz bonyolult, tényleg csak egy pár kattintás az egész.

ESEMÉNYEK TELEPÍTÉSE (01:49)

Itt vagyunk a tesztoldalunkon, ahol a sprint oktatóanyag egyik videójában már beüzemeltük a képpontot. Ehhez ugye a pixelyoursite nevű plugint használtuk és most is ezzel végeztetjük majd el a piszkos munkát.

Egyszerűen nyisd meg a plugin beállításait, és navigálj a woocommerce fülre. Itt látnod kell egy csúszkát, amivel engedélyezheted a woocommerce események telepítését.

Ha ezt bekapcsolod, akkor a plugin automatikusan el tudja majd helyezni a szükséges eseményeket.

Itt szinte minden alapból jól lesz beállítva, de azért nem árt, ha végignézed.

A “how to capture add to cart action” résznél azt tudod beállítani, hogy mikor fusson le a kosárba helyezés esemény.

Én ezt úgy szoktam beállítani, hogy kizárólag egy termék kosárba helyezésekor történjen ez meg, mert szerintem ez a leglogikusabb.

Ezután nagyon sok beállítás között tudsz még böngészni, de a legtöbb csak a plugin PRO verziójával érhető el. Kezdőként ezekre egyébként sem lesz szükséged, úgyhogy görgess az oldal aljára és mentsd el a változtatásokat.

Így elméletileg máris betöltődnek az események a webshopodban, de azért az a biztos, hogyha leellenőrizzük.

Ehhez ismét a pixel helper nevű chrome bővítményt hívjuk segítségül, akárcsak a Sprint kurzusban.

Nyisd meg a webáruházad és kattints egy tetszőleges termékre. Ha mindent jól csináltál, akkor itt már látnod is kell a view content, azaz a termékmegtekintés eseményt.

Ha ezt lenyitod, akkor további részleteket is látni fogsz. Még nem is mondtam, de ezek dinamikus események, magyarul a tartalmuk aszerint változik, hogy éppen melyik terméket nézed.

Most például a pixel teljesen automatikusan behúzta ennek a terméknek az adatait.

Ha ezt kosárba rakom, máris látod a kosárbahelyezés eseményt, ami szintén továbbítja a kosár tartalmának részleteit. Természetesen ugyanez történik a fizetés kezdeményezése és a vásárlás eseményekkel is.

Ez azért nagyon fontos mert így pontosan tudni fogod, hogy melyik kampányodból mennyi bevétel érkezett.

Az eseményekről ezzel el is mondtam mindent, ha woocommerce webshopod van ilyen egyszerűen be tudod ezt állítani.

Most viszont beszéljünk egy kicsit az egyéni konverziókról.

EGYÉNI KONVERZIÓ (03:56)

Egyéni konverziót a hirdetéskezelőben tudsz csinálni, méghozzá úgy, hogy megadod azt a linket, amelyiknek a forgalmát szeretnéd mérni.

Ha például azt akarom mérni, hogy hányan kérnek tőlünk árajánlatot, akkor ennek a köszönő oldalára kell létrehoznom egy egyéni konverziót.

Ezzel lényegében azt jelzem a facebooknak, hogy ez az oldal számomra nagyon fontos és nagyon értékes az ha valaki eljut idáig.

Így nem csak mérni tudod majd ennek a linknek a látogatószámát, de konverziós kampányoknál közvetlenül erre a konverzióra is tudsz majd optimalizálni. Az előző videóban azt már megbeszéltük, hogy ez az algoritmus működése miatt lesz fontos.

Ahhoz, hogy egyéni konverziót tudj csinálni nyisd meg a hirdetéskezelőt és kattints az eseménykezelő menüpontra. Itt látod majd az fiókodban létrehozott pixelt, bal oldalt pedig átmehetsz az egyéni konverziók nézetre.

Most kattints a bal felső sarokban lévő egyéni konverzió létrehozása gombra.

Itt a felugró ablakban először is el kell nevezned a konverziót. Ez semmit nem befolyásol majd, egyszerűen csak nevezd el, hogy később is tudd ez hova tartozik.

A példa kedvéért ez legyen most árajánlatkérők.

Ezután a “konverziós esemény” opciónál mindig válaszd az “összes URL forgalma” lehetőséget.

Következőnek ki kell választanod egy alapeseményt, amit a Facebook az optimalizáláshoz használ majd fel. Kattints ide (05:20), hogy felugorjon ez a lehetőség, ahol az éppen elérhető alapesemények közül fogsz tudni válogatni.

Én ezt mindig “egyéb”-re állítom, hogy ne zavarjon be az elemzésben. Erről azt kell tudnod, hogy ha itt mondjuk vásárlás eseményt választasz ki, akkor a facebook úgy tekint majd erre az egyéni konverzióra, mintha egy tényleges vásárlás esemény futott volna le a webshopodban.

Tudom ez kicsit fura és szerintem nincs is túl jól kialakítva, ezért is használjuk itt az egyéb opciót.

Végül pedig már csak azt a linket kell megadnod, aminek a forgalmát mérni szeretnéd.

Ehhez megnyitom a követendő linket egy külön ablakban, de ennek csak egy részét kell kimásolnunk. Most nagyon figyelj, mert egyáltalán nem mindegy hogy hogyan néz ki ez a link.

A https részt és a fő domaint sosem szabad bemásolnod, mert könnyen félremérést eredményezhet. Éppen ezért mindig csak az első / jeltől másoljuk ki a linket, méghozzá úgy, hogy a záró / jel már ne legyen benne.

Apróság, de ha ezt benne hagyod nagyon könnyen tönkreteheted a méréseket, úgyhogy figyelj oda rá. Ezután már csak be kell illeszteni ide a kimásolt részt.

Az is fontos hogy itt mindig URL legyen megadva, mellette pedig a tartalmazza kifejezés.

Ennél a példánál minden egyes oldalbetöltést egy konverziónak számít majd a facebook, ahol a link tartalmazza az itt megadott kifejezést.

Ilyenkor nem csak pontos egyezést fog keresni az algoritmus, hanem azt is egy konverziónak számolja, ha az itt megadott kifejezés része a meglátogatott linknek.

Végül pedig megadhatsz egy konverziós értéket is. Ha ide beírsz mondjuk 1.000 forintot, akkor a facebook minden egyes konverzió után egy ezrest hozzáad majd annak a kampánynak a bevételéhez, ahonnan az árajánlatkérő érkezett.

Ezt csak akkor érdemes megadni, ha pontosan tudod hogy aki ezt a köszönőoldaladat látja, az úgy jutott ide hogy fix értékben vásárolt valamit.

Mivel most ajánlatkéréseket mérünk, ezért ezt az értéket üresen hagyom, hiszen nem lehetek biztos benne, hogy azonnal üzlet lesz egy-egy megkeresésből.

Most, hogy mindent beállítottunk már csak a létrehozás gombra kell kattintani, és készen is van az egyéni konverziónk.

Most már mindent tudsz az eseményekről és az egyéni konverziókról, így pontosan tudod majd mérni a kampányaid megtérülését.